الحقوق

حقوق الملكية الفكرية
الآراء والافكار الواردة في مقالات، بحوث، محاضرات والكتب المنشورة على الموقع لا تعبر بالضرورة عن مواقف و آراء إدارة الموقع ولا تلتزم إلا لمؤلفيها.  إن مكتبة كتابي اونلاين هي منصة للنشر الإلكتروني مفتوحة أمام الكتاب والقراء لرفع المواد وتعديلها وفق سياسة المشاع الإبداعي العالمية، يتم رفع الملفات ومشاركتها عبر شبكة الإنترنت تحت هذا البند، مع العلم بأن فريق عمل المكتبة لم يقم بتصوير أي كتاب أو مسحه ضوئياً، لقد قمنا فقط بمجهود التجميع والفهرسة والترتيب في موقع واحد.


إذا كنت تعتقد أن نشر أي من هذه الملفات الإلكترونية ينتهك قوانين النشر والتوزيع لكتبك أو مؤسسة النشر التي تعمل بها أو من تنوب عنهم قانونياً، أو أي انتهاك من أي نوع فيرجى التبليغ عن هذا الملف بالتواصل معنا عن طريق هذا البريد الإلكتروني :[email protected]
موقع كتابي اونلاين محاولة بسيطة لتشجيع المجتمع العربي على القراءة، إذ تم تجميع الكتب من عدة مصادر موجودة مسبقا على الانترنت و متاحة للتحميل من عدة مصادر ومنها المرسلة إلينا من طرف أصحابها مساهمةً منهم في نشر المعرفة وإثراء محتوى الموقع والمحتوى العربي.
نود التنويه أنه في حال ورود كتاب محمي بحقوق النشر فاعلم أنه نشر عن طريق الخطأ، فقط اتصل بنا ليتم حذفه فورا؛
يحترم موقع كتابي اونلاين حقوق الملكية الفكرية للآخرين، ويرغب في تقديم برنامج أساسي لا يشتمل على محتوى ينتهك هذه الحقوق. تقتضي اتفاقية المستخدم أن تكون المعلومات المنشورة من قبل الأعضاء، دقيقة، وقانونية، ولا تنتهك حقوق الجهات الخارجية. ولتعزيز هذه الأهداف، يوفر موقع كتابي اونلاين عملية لتقديم الشكاوى المتعلقة بالمحتوى المرسل إلينا من قبل الأعضاء. تم توضيح السياسات والإجراءات الخاصة بنا و/أو الإشارة إليها في الأقسام التالية.
يُرجى العلم بأنه ما إذا عطلنا الوصول إلى المحتوى أو قمنا بإزالته أم لا، يجوز لموقع كتابي اونلاين أن يعمل بنية حسنة على إرسال إشعار كتابي، يتضمن معلومات الاتصال الخاصة بمقدم الشكوى، إلى ”العضو“ الذي أرسل إلينا المحتوى وأو تتخذ خطوات معقولة أخرى لإبلاغ ”العضو“ بأن موقع كتابي اونلاين تلقى إشعارًا بانتهاك مزعوم لحقوق الملكية الفكرية أو بانتهاك آخر للمحتوى. وكما هو وارد أيضًا في سياستنا، أنه في الظروف الملائمة وحسب تقديرنا، يتم تعطيل أو إلغاء حسابات الأعضاء، حسبما تتطلب الحالة، الذين يخالفون أو يصرون على مخالفة حقوق الآخرين أو يقومون بنشر محتوى غير قانوني.
يُرجى العلم بأن أي إشعار أو إشعار مضاد تقدمه يجب أن يكون صحيحًا ويتم تقديمه تحت طائلة عقوبة الحنث باليمين. وقد ينشأ عن أي إشعار أو إشعار مضاد زائف، مسؤولية شخصية. ولذلك، فقد تحتاج إلى طلب المشورة من مستشار قانوني قبل إرسال إشعار أو إشعار مضاد.
الإشعار المتعلق بانتهاك حقوق النشر:
وفقًا لقانون حقوق النشر الرقمية للألفية (17 U.S.C من القسم 512)، قام موقع كتابي اونلاين بتنفيذ إجراءات لتلقي إشعار كتابي بالانتهاكات المزعومة. كما خصص موقع كتابي اونلاين وكيلاً لتلقي الإشعارات المتعلقة بانتهاكات حقوق النشر المزعومة. إذا اعتقدت بنية حسنة أن حقوق النشر الخاصة بك تم انتهاكها، يرجى إرسال رسالة تتضمن:

 توقيعًا إلكترونيًا أو خطيًا للشخص المخول بالتصرف بالنيابة عن مالك حقوق النشر؛
رابط الكتاب المحمي بحقوق النشر الذي تزعم أنه منتهك؛
عنوان بريدك الإلكتروني وعنوانك المراسلات و/أو رقم الهاتف؛
تصريحًا من جانبك بأنك تعتقد بنية حسنة أن الاستخدام المتنازع فيه غير مصرح به من قبل مالك حقوق النشر، أو وكيله، أو القانون؛
تصريحًا من جانبك، تحت طائلة عقوبة الحنث باليمين، بأن المعلومات الواردة في إشعارك دقيقة وأنك مالك حقوق النشر أو مخو بالتصرف بالنيابة عن مالك حقوق النشر.


يُرجى الاتصال بنا عن طريق البريد على: [email protected]
إذا كنت تعتقد أن الإشعار المتعلق بانتهاك حقوق النشر قد تم تقديمه بشكل غير صحيح ضدك، يمكنك إرسال إشعار مضاد، وفقًا للأقسام 512(ز)(2) و(3) من قانون حقوق النشر الرقمية للألفية. يمكنك إرسال بريد إلكتروني إلينا يتضمن:

 توقيعك الإلكتروني أو الخطي؛
تحديد المواد التي تمت إزالتها أو التي تم تعطيل الوصول إليها؛
تصريحًا، تحت طائلة عقوبة الحنث باليمين، بأنك تعتقد بنية حسنة أن إزالة أو تعطيل المواد كانت خطأً.

يُرجى إرسال إشعارك المضاد إلى البريد المحددة أعلاه.
إدارة موقع كتابي اونلاين تدرك وتعي خطر انتهاك حقوق النشر والملكية الفكرية لأي كتاب إقتصادياً وشرعياً على الفرد والمجتمع، لذلك نحاول جاهدين ضبط الكتب المنشورة وإيقاف جميع الكتب المخالفة وحذفها بشكل كلي من الموقع؛
إدارة موقع كتابي اونلاين تعمل على استغلال التكنولوجيا الحديثة في تسهيل إيصال العلم لكل شخص فى العالم وإن هذا سيساهم في نهضة المجتمع العربي وذلك عبر تسهيل إتاحة أكبر قدر ممكن من الكتب في كافة المجالات التي يمكن نشرها برخصة المشاع الإبداعي وإتاحة الفرصة لمؤلفين الكتب الراغبين في نشر علمهم بالمجان ليصل لأكبر عدد ممكن من المستفيدين حول العالم.
نحن نحترم حقوق الملكية للغير، ونحرص دائما على عدم انتهاك حقوقهم، لذا يحق للمؤلفين ودور النشر المطالبة بحذف رابط تحميل لكتاب من الموقع. إذا وجدت كتاب ملك لك ولا توافق على نشر رابط تحميل الكتاب أو لديك اقتراح أو شكوى راسلنا من خلال صفحة اتصل بنا ، أو عبر البريد الإلكتروني: [email protected]


  • كذلك نؤكد التزامنا التام بحفظ حقوق الملكية الفكرية وحقوق النشر للكتب وأنها تعود لأصحابها ولدور النشر، ونسعى جاهدين في نشر الكتب التي أجاز أصحابها حق نشرها الكترونيا، ولا نسعى إطلاقا إلى انتهاك حقوق الغير، وفي حال وجد كتاب له حقوق ملكية فقط تواصل معنا لطلب حذف الكتاب ولن نتردد في حذف أي كتاب يتبين لنا أن له حقوق ملكية.

كما اننا نسعى لنشر المعرفة واتاحتها للقارئ العربي، بتقديم محتوى مفيد وكتب مميزة في شتى العلوم، فإننا نؤمن أن المعرفة لا وطن لها ، وأنها حق عام يجب أن نسعى لتعميمه ونشره لا تضييقه وحصاره.
نشكرك على زيارتك للموقع ونامل أن تكون صديقا دائما لنا وأن تنقل عنا صورة إيجابية وتساهم بنشر الموقع عبر مواقع التواصل الاجتماعي لتعم  الفائدة. كن محباً للخير وساعد الآخرين على الوصول إلى المكتبة.
جميع حقوق الكتب تابعة لمؤلفيها من حيث الطباعة والنشر والخصوصية.
موقعنا لا ينتهك أي حقوق طبع أو تأليف أو نشر او مخالفة لمؤلفي الكتب جميع الكتب المتوفرة في المكتبة هي للتحميل المجاني


Intellectual property rights
The opinions and ideas contained in the articles, research, lectures, and books published on the site do not necessarily reflect the positions and opinions of the site management and are only binding on their authors. The KitabiOnline Library is an electronic publishing platform open to writers and readers to upload and modify materials in accordance with the global Creative Commons policy. Files are uploaded and shared via the Internet under this item, knowing that the library team did not photograph or scan any book, we only have Efforts to collect, index, and arrange in one site.

If you believe that the publication of any of these electronic files violates the laws of publishing and distribution of your books or the publishing organization you work for or who you legally represent or any violation of any kind, please report this file by contacting us via this e-mail: [email protected]


Kitabionline website is a simple attempt to encourage the Arab community to read, as the books were collected from several pre-existing sources on the Internet and available for download from several sources, including those sent to us by their owners as a contribution from them in spreading knowledge and enriching the content of the site and the Arabic content.
We would like to point out that if a copyrighted book appears, know that it was published by mistake, just contact us to have it deleted immediately;


KitabiOnline respects the intellectual property rights of others and wants to provide a basic program that does not include content that violates these rights. The User Agreement requires that information posted by Members be accurate, and legal, and not infringe the rights of third parties. To further these objectives, KitabiOnline provides a process for submitting complaints regarding content submitted to us by members. Our policies and procedures are described and/or referenced in the following sections.

Please note that whether or not we disable or remove access to the Content, KitabiOnline may act in good faith to send written notice, including the complainant's contact information, to the Member who submitted the Content to us and or take other reasonable steps to notify Member” that Kitabionline has received notice of an alleged infringement of intellectual property rights or other violation of content. It is also our policy, in appropriate circumstances and at our discretion, to disable or terminate the accounts of members, as the case may be, who violates or persist in violating the rights of others or post illegal content.

Please note that any notice or counter-notice you provide must be true and made under penalty of perjury. Any false notice or counter-notice may give rise to personal liability. Therefore, you may need to seek advice from legal counsel before sending a Notice or Counter-Notice.
Notice of copyright infringement:
In accordance with the Digital Millennium Copyright Act (17 U.S.C. Section 512), KitabiOnline has implemented procedures for receiving written notice of alleged infringement. KitabiOnline has also designated an agent to receive notices of alleged copyright infringement. If you believe in good faith that your copyright has been infringed, please send a message including:

  An electronic or physical signature of the person authorized to act on behalf of the copyright owner;
the link to the copyrighted book that you claim is infringing;
Your email address, correspondence address, and/or phone number;
A statement by you that you have a good faith belief that the disputed use is not authorized by the copyright owner, its agent, or the law;
A statement by you, made under penalty of perjury, that the information in your notification is accurate and that you are the copyright owner or authorized to act on the copyright owner's behalf.

Please contact us by mail at: [email protected]
If you believe that a notice of copyright infringement has been improperly filed against you, you may file a counter-notice, pursuant to Sections 512(g)(2) and (3) of the Digital Millennium Copyright Act. You can send us an email that includes:
  your electronic or written signature;
identification of the material that has been removed or to which access has been disabled;
A statement, made under penalty of perjury, that you have a good faith belief that the removal or disabling of the Materials was an error.
Please send your counter-notification to the mail specified above.
The management of the Kitabionline site is aware of the danger of violating the copyright and intellectual property of any book economically and legally on the individual and society, so we try hard to control the published books, stop all violating books, and delete them completely from the site;


The management of the Kitabionline website is working on exploiting modern technology to facilitate the delivery of knowledge to every person in the world, and this will contribute to the renaissance of Arab society by facilitating the availability of the largest possible number of books in all fields that can be published under a Creative Commons license and providing an opportunity for authors of books wishing to spread their knowledge Free of charge to reach the largest possible number of beneficiaries around the world.


We respect the property rights of others, and we are always keen not to violate their rights, so authors and publishing houses have the right to request the deletion of a download link for a book from the site. If you find a book that belongs to you and you do not agree to publish the link to download the book, or you have a suggestion or complaint, write to us through the Contact Us page, or via e-mail: [email protected]

We also affirm our full commitment to preserving the intellectual property rights and publishing rights of books and that they belong to their owners and publishing houses, and we strive to publish books whose owners have authorized the right to publish them electronically, and we do not seek at all to violate the rights of others. We will not hesitate to delete any book that we find to have copyrights.
We also seek to spread knowledge and make it available to the Arab reader, by providing useful content and distinguished books in various sciences. We believe that knowledge has no homeland and that it is a public right that we must strive to achieve.


Broad and spread not narrow and blockade.
We thank you for your visit to the site, and we hope that you will be a permanent friend to us and that you will convey a positive image of us and contribute to publishing the site through social networking sites for the benefit to spread. Be philanthropic and help others access the library.
All rights of books belong to their authors in terms of printing, publishing and privacy.
Our site does not violate any copyright, copyright, or violation of book authors.

All books available in the library are for free download

Kitabi Online | كتابي أونلاين © 2024 تصميم و تطوير KADHEM BOUAMAMA